Postanowiłam zrobić zestawienie negatywnych i pozytywnych stron cabrio. Zacznę od negatywnych, żeby móc później się bronić ;) Ciężko będzie sobie samemu nawrzucać, ale postaram się nie oszukiwać :P Zestawienie te również może się przydać wtedy gdy ktoś z was czytelników będzie zastanawiał się nad zakupem cabrioletu. Albo po prostu w celu porównania swoich doświadczeń.
Negatywne:
Negatywne:
- podczas jazdy w cabrio wytwarza się duży hałas
- przy otwartym dachu wpada nam wiele kurzu, brudu, piasku. Wystarczy 5 minut aby wnętrze auta znów nadawało się do czyszczenia
- podczas jazdy w coupe mamy słabą widoczność przez tylną małą szybkę
- na zimę trzeba przygotować uszczelki, bo jeśli ich nie zakonserwujemy to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo zniszczenia materiału a co za tym idzie, może nam po prostu przeciekać dach...
- coupe cabrio są niestabilne na zakrętach
- w CC podczas jazdy ma się uczucie falowania
- cabriolety w Polsce ciągle muszą walczyć z mentalnością
- to że się wyróżniamy też nie jest zawsze ok, bo czasem chciałoby się przemknąć niezauważonym no i się nie da
- skrzypienie auta na każdej nierówności
Pozytywne:
- mój CC jest mały dzięki czemu wszędzie można nim wjechać, wszędzie się zmieści
- dzięki temu że jest mały jest też zwinny
- oraz zwrotny ;)
- cabriolety z hard topem są wielosezonowe, oznacza to że bez problemu możemy użytkować je nawet zimą ! :)
- posiadają dużą moc, dzięki czemu szybko się rozpędzają
- mój CC ma aluminiowe wstawki i wygląda jak sportowy :P
- przytoczę słowa pana Michała Rogozińskiego z artykułu "Peugeot 206CC - sezon czas zacząć" ze strony autocentrum.pl "...otwarty dach i trochę słońca jest lepsze od wakacji na Teneryfie" to prawda !!!
- bardzo dobra widoczność przy otwartym dachu
- niepowtarzalność jaką wyróżniają się posiadacze cabrioletów
- łatwo znaleźć go na parkingu, szukamy sylwetki coupejkowej i już mamy swojego malucha
- cabriolety posiadają mocniejsze nagrzewnice, dzięki czemu auto przy zamkniętym dachu bardzo szybko się rozgrzewa