środa, 14 października 2015

Pamiętajmy o wymianie oleju silnikowego

Ważne jest abyśmy nie zwlekali z wymianą olejów silnikowych. Istnieje wiele mitów które oleje są najlepsze, obecnie największe udziały ma Castrol, jest to grupa stacji benzynowych BP. Co prawda akurat tankuje na tej stacji, tylko ze względu na punkty payback jakie zbieramy. Producenci zalecają lać takie oleje, które zostały opracowane i dobrze współgrają z danym autem. Jak idzie się domyślić posiadam Peugeota 206 CC i pod maską znalazłam naklejkę Totala. Również w instrukcji obsługi mojego pojazdu zalecają ten olej do peugeocików jak i citroenów.

Przy wyborze oleju nie zapomnijmy o doborze odpowiedniej gęstości i stopniach w jakich olej będzie wytrzymywał na mrozie. Popularne oleje to 5w40 lub 10w40. Dla Peugeota przeznaczona jest 5tka quartz 9000 z czasem należało by już lać 10tkę quartz 7000. Cenowo różnie. Poprzedni olej miałam wlany Castrol magnetic brytyjski olej silnikowy, był bardzo brudny po zlaniu bardzo ciemno brązowy. Olej wymieniamy co 2lata lub po przejechaniu w moim przypadku wg książki serwisowej po 30000km. Ja wymieniłam go po 13 tys. km przejechanych i po 2latach.

image: total.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz