wtorek, 1 września 2015

5, 4 czy 2 ?

Przymierzając się do zakupu cabrio zastanawiałam się z iloma siedzeniami kupić by było to w miarę praktyczne. Piszę w miarę bo cabrio zbyt praktyczne muszę przyznać, że nie są. Choć nie narzekam. Zwykłe auta które jeżdżą po naszych drogach to przeważnie popularne hatchback'i posiadające 5 miejsc. Pierwsze auto jakie miałam właśnie takie było i przez 2 lata jego posiadania tylko 2 razy jeździłam z wszystkimi zajętymi 5ma miejscami. Cabrio które sobie upatrzyłam, zresztą nad którym długo nie musiałam się zastanawiać bo było to moje marzenie, jest rejestrowane na 4 osoby. Co prawda bardzo bolało mnie że będę miała AŻ o 1 miejsce mniej, ale stwierdziłam że jakoś dam radę. Rzeczywiście 5 czy 4 miejsca nie robi zbyt wielkiej różnicy, a raczej to ile w rzeczywistości tego miejsca tam jest. Twierdzę, choć jeszcze nie sprawdzałam, że z tyłu nawet pies nie chciał by siedzieć. To auto jest raczej dla młodych par którym w najgorszym wypadku na pierwszy raz urodzą się bliźniaki i to tylko 2jka ...



Cabrio użytkuję już prawie 2 lata i ani nie zamierzam go sprzedać ani nie cierpię ze względu na przestrzeń znajdującą się w pojeździe, a może na przestrzeń której tam rzeczywiście nie ma ? ...

 Sumując doświadczenie jakie nabyłam uważam, że fajnie jest mieć jako takie dodatkowe 2 miejsca w razie WU aczkolwiek sądzę, że lepszy był by roadster z 2 konkretnymi miejscami. Tylnie siedzenia w cabrio używam nie na zakupy bo ciężko je tam przecisnąć, lecz jako półkę na torebkę i małe podręczne rzeczy. W innym wypadku radzę kupić większe cabrio, gdzie te 4 siedzenia będą bardziej konkretne. Trzeba pamiętać o tym, że jeśli posiadamy wiatrołap to będzie on nam zakrywał jednak tylnie siedzenia i w razie czego będzie trzeba go schować w bagażniku o ile się zmieści, mój na szczęście się chowa. I tak jak pisałam w poście o wiatrołapie, na pewno nie zdołamy zaciągnąć rolety zabezpieczającej a co za tym idzie nie otworzymy dachu i nie będziemy mogli jechać w cabrio tylko w coupe. Im większe cabrio, tym więcej przestrzeni, większe miejsca, większy wiatrołap, którego trudno ukryć w bagażniku. Co za tym idzie jakaś część powierzchni bagażnika zostaje okupiona przez wiatrołap, część która akurat może być  dla nas znacząco przydatna.

animation: progbit.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz